Jak długo trwa wymiana przedniej szyby w aucie?
Montaż nowej szyby w samochodzie przeprowadzany jest przy użyciu specjalistycznego sprzętu, zgodnie z ustalonymi zasadami i w określonej kolejności. Etapy prac instalacyjnych poprzedza dokładne przygotowanie. Czas trwania procesu wymiany szyby samochodowej w aucie osobowym lub ciężarowym uzależniony jest od kliku czynników. Jeżeli nie występują inne uszkodzenia w obrębie karoserii, to naprawa taka w przybliżeniu może potrwać od 2 do 4 godzin. Jakie czynniki mają wpływ na ostateczny termin wykonania usługi? O tym w naszym wpisie. Zapraszamy do lektury.
Kluczowe etapy wymiany szyby w aucie
Na wstępie warto podkreślić, że montaż szyb samochodowych winien być przeprowadzany wyłącznie przez fachowca. Proces ten możemy podzielić na następujące etapy:
- zgodnie z instrukcją producenta auta, na wstępie usuwane są uszczelki, klipsy i wycieraczki, ewentualnie inne części,
- szyba zostaje wycięta przy pomocy specjalnego noża lub tnącego drutu,
- przy użyciu profesjonalnych przyssawek usuwana jest uszkodzona szyba,
- przygotowanie elementów nadwozia do przeznaczonych do nałożenia kleju – czyszczenie,
- w razie potrzeby usuwanie korozji z powierzchni karoserii,
- ponowne czyszczenie powierzchni,
- zastosowanie specjalistycznego preparatu przygotowującego karoserię do montażu szyby,
- dobór odpowiedniego rodzaju kleju,
- profesjonalne naniesienie kleju za pomocą odpowiedniej końcówki aplikatora,
- dopasowanie nowej szyby do karoserii za pomocą przyssawek - bezzwłocznie po nałożeniu kleju,
- dokonanie ewentualnej korekty położenia szyby – zabezpieczenie odpowiedniej pozycji specjalnymi taśmami do momentu wyschnięcia kleju.
Ile trwa wymiana?
Planowany czas montażu szyby przedniej w aucie ustalany jest indywidualnie. Może być różny, ze względu na wiek pojazdu, stopień uszkodzenie samej szyby, nadmierną ilość zaaplikowanego kleju, a ponadto jeśli dokonywane były uszczelnienia we własnym zakresie, występowała rdza, zamontowane było ogrzewanie lub czujnik (sensor).
Czas montażu może dodatkowo się wydłużyć w przypadku stwierdzenia nadmiernej korozji na elementach utrzymujących i znacznych ubytków blacharskich, co powoduje brak miejsca do wklejenia szyby – brak możliwości wymiany szyby z jednoczesną koniecznością naprawy w zakładzie blacharskim.
Natomiast jeśli na newralgicznych punktach karoserii stwierdzimy drobne ogniska rdzy, z miejsca są one likwidowane i zabezpieczane. Wówczas wklejenie szyby nie będzie skutkowało pęknięciami szyby oraz nieszczelnością.